دسته‌بندی نشده

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در رستوران ها و هتل ها

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در رستوران ها و هتل ها

یکی از تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی است. مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی زیاد بوده و به کسب و کارها کمک می‌کند تا سرعت کارهای خود را چندین برابر بیشتر کنند. در این مقاله به بررسی همین مزایا خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در رستوران ها و هتل ها

1. با کمک ماشین ظرفشویی صنعتی می‌توان بهداشت را به طور اصولی پیاده کرد.

بیشترین دمایی که می‌توان برای شستن ظروف با دست استفاده کرد، حدودا 45 درجه است. این دما بخش زیادی از باکتری‌ها را نابود می‌کند اما نمی‌تواند ذرات ریزی که گرما دوست دارند را از بین ببرد. علاوه بر آن تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که اسفنج‌های مورد استفاده برای شستن ظروف، محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند. بنابراین در صورت شستن دستی ظروف، سطح آن باکتری‌های زیادی خواهد داشت. باکتری‌هایی که روی ظروف زنده می‌مانند، با اسفنج شستشو از ظرفی به ظرف دیگر منتقل می‌شوند. این باکتری‌ها در بسیاری از موارد مسئول آلودگی غذا و بیماری در غذاخوری‌ها هستند. ماشین ظرفشویی به لطف کار با دمای بالای آب و مواد شوینده قوی، همه این باکتری‌ها را از روی ظروف پاک می‌کند.

 با کمک ماشین ظرفشویی صنعتی می‌توان بهداشت را به طور اصولی پیاده کرد.
می‌توان بهداشت را به طور اصولی پیاده کرد.

2. ماشین ظرفشویی صنعتی باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

برخلاف ماشین ظرفشویی خانگی که زمان شستشوی طولانی دارند، یک ماشین صنعتی حرفه‌ای می‌تواند تعداد قابل توجهی ظروف را تنها در پنج دقیقه یا کمتر، تمیز و خشک کند. برای شستن همین تعداد ظروف، به یک نفر نیاز خواهید داشت که سه یا چهار ساعت برای انجام همان کار وقت بگذارد، در نتیجه با نصب ماشین ظرفشویی صنعتی در وقت خود و کارمندانتان صرفه جویی خواهید کرد. به طور مثال ماشین ظرفشویی ریلی می‌تواند در ده دقیقه 1200 بشقاب را تمیز کرده و به شما تحویل دهد.

3. به ظروف آسیبی نمی‌رساند.

احتمال شکستن ظروف به خصوص ظروف شیشه‌ای در حین شستشو دستی بسیار زیاد است زیرا هنگام کف کردن مایع ظرفشویی، لیز شده و به راحتی می‌شکنند. این مورد نه تنها باعث ایجاد هزینه اضافه خواهد شد، بلکه کارکنان شما را نیز در معرض بریدگی و جراحات قرار می‌دهد. ماشین ظرفشویی صنعتی از ظروف شما محافظت کرده و آن‌ها را در شرایط خوبی نگه می‌دارند. این موضوع در میان مدت و دراز مدت می‌تواند باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌های جاری شما شود.

 به ظروف آسیبی نمی‌رساند.
بررسی و مقایسه انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

4. باعث صرفه جویی در آب خواهد شد.

اگرچه این باور غلط وجود دارد که ماشین ظرفشویی بیش از حد آب مصرف می‌کند اما واقعیت این است که در مقایسه با شستن با دست، می‌توانند تا 60 تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند. در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی، این درصد می‌تواند به 85٪ برسد. صرفه جویی در آب مصرفی نه تنها باعث کاهش هزینه قبوض خواهد شد، بلکه یک اقدام مسئولانه برای محافظت از محیط زیست است.

5. نیاز به کارکنان کمتری خواهید داشت.

اگر پرداخت ماهیانه کارکنان آشپزخانه را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که جایگزینی آن با یک دستگاه حرفه‌ای شست و شوی ظروف، سرمایه‌ای است که می‌توانید در عرض چند ماه آن را جبران کنید. شما به جای اینکه به پنج نفر حقوقی پرداخت کنید که ظروف آشپزخانه شما را تمیز کنند، یک ماشین ظرفشویی صنعتی خریداری کرده و در طولانی مدت از مزایای بی شمار آن بهره مند خواهید شد.

6. باعث اعتبار بیشتر رستوران می‌شود.

شستن ظروف با دست ممکن است گاهی اوقات لکه‌های بر روی آن‌ها باقی بگذارد. زمانی که از مشتریان شما این لکه‌ها را بر روی ظروف ببینند، اعتمادشان را نسبت به کسب و کار شما از دست داده و ترجیح می‌دهند برای میل کردن غذای خود به رستوران دیگری مراجعه کنند. در شست و شوی ظروف با ماشین ظرفشویی صنعتی، این اتفاق پیش نمی‌آید.

تمام لکه‌های سخت روی ظروف به خوبی پاک شده و این موضوع تضمین کننده اعتبار شما بین مشتریان خواهد بود. علاوه بر آن سرعت سرو غذا هم با کمک ماشین ظرفشویی صنعتی افزایش می‌یابد که خود نکته مهمی در اعتبار کسب و کار است. با توجه به اینکه تنها چند دقیقه برای شستن ظروف وقت صرف خواهد شد، ظروف تمیز در مدت زمان کوتاهی آماده شده و می‌توانید سفارشات را سریعا آماده کنید.

سلکو تجهیز محضولاتی همچون یخچال صنعتی، ماشین ظرفشویی و… ارائه میکند که میتوانید از مشاوره های قبل خرید بهره مند شوید و با آگهی بالا و خاطری آسوده خرید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *