دسته‌بندی نشده

راهنمای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی

راهنمای انتمزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در رستوران ها و هتل هاخاب بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی

راهنمای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی

یکی از امور وقت گیر در آشپزخانه‌های بزرگ، شستن ظروف است. شستن دستی ظروف می‌تواند وقت زیادی بگیرد و به چندین نیروی انسانی نیاز دارد، علاوه بر آن ممکن است لکه بر روی ظروف باقی بماند. برای برطرف کردن این مشکلات، دستگاهی به نام ماشین ظرفشویی صنعتی معرفی شد که مشابه نوع خانگی بوده اما عملکرد بهتر و ظرفیت بیشتری دارد. با کمک این ماشین‌های ظرفشویی می‌توان حجم زیادی از ظروف را در مدت زمان کوتاهی شست و شو داد و به خوبی تمام لکه‌های نقش بسته از روی آن‌ها را پاک خواهند کرد.

ماشین ظرفشویی صنعتی در چندین مدل مختلف عرضه می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود را دارند. به طور مثال ماشین ظرفشویی ریلی برای شست و شوی حجم زیادی از ظروف کاربرد داشته و برای نصب آن هم نیاز به اختصاص فضای نسبتا زیادی خواهید داشت؛ در مقابل برای کسب و کارهای کوچک‌تر ماشین ظرفشویی صنعتی هود تایپ معرفی شده که مشابه ماشین‌های ظرفشویی خانگی است و برای نصب فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

نکات مهم در انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی خانگی و خانمی در حال قرار دادن ظروف
ماشین ظرفشویی

برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ظرفیت و اندازه ماشین ظرفشویی صنعتی: همانطور که به آن اشاره شد، ماشین‌های ظرفشویی صنعتی دارای ابعاد مختلفی بوده و هر کدام ظرفیت متفاوتی دارند. ابتدا باید نیاز روزانه آشپزخانه را بررسی کرده و با توجه به آن مدلی مناسب خریداری نمایید. به طور مثال با کمک ماشین ظرفشویی ریلی می‌توان در هر چرخه بیش از 1200 بشقاب را شست اما در نوع هود تایپ، در هر چرخه حدودا 540 بشقاب تمیز می‌شوند. اگر آشپزخانه‌ای بزرگ داشته و تعداد ظروف کثیف زیاد است، نوع ریلی انتخاب مناسبی است اما در غیر این صورت می‌توانید از مدل‌های هود تایپ یا زیرکانتری استفاده کنند. در کنار نوع ظرفیت، اندازه خود یخچال هم اهمیت دارد. برخی از آشپزخانه‌ها فضای خالی زیادی برای نصب دستگاه جدید ندارد، در نتیجه امکان جای دادن نوع ریلی در آن نیست.
  • مصرف آب: اگر به محیط زیست اهمیت داده و تمایل دارید تا حد امکان در هزینه‌های قبض خود صرفه جویی کنید، باید ماشین ظرفشویی صنعتی خریداری نمایید که مصرف آب آن نسبت به سایر مدل‌ها پایین‌تر است. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی از تکنولوژی‌های خاصی استفاده شده است که باعث مصرف کمتر آب می‌شوند.
  • مدت زمان چرخه: چرخه به مدت زمانی گفته می‌شود که یک ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را در آن بازه زمانی تمیز می‌کند. بیشتر مدل‌ها دارای چرخه کمتر از 120 ثانیه بوده و سرعت تمیز شدن ظروف را بالا می‌برند. بهتر است هنگام خرید ماشین ظرفشویی صنعتی، مدت زمان چرخه آن را در نظر بگیرید.
  • گارانتی: حتما در انتخاب ماشین ظرفشویی، گارانتی برند تولید کننده را بررسی کنید. ماشین ظرفشویی صنعتی مانند هر دستگاه دیگری خراب می‌شود و در صورت نداشتن گارانتی، شاید مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای خرید قطعات جدید شوید. برای صرفه جویی در هزینه‌های آینده گارانتی یک اصل مهم محسوب می‌شود.
  • مصرف انرژی: برای خرید هر کدام از تجهیزات کسب و کار خود، لازم است برچسب مصرف انرژی آن را چک کنید. این برچسب نشان می‌دهد که دستگاه چه مقدار آب مصرف خواهد کرد. انتخاب دستگاهی با مصرف انرژی پایین، موجب کاهش هزینه‌ قبوض خواهد شد.
  • جنس بدنه و کیفیت ساخت: پیش از خرید تحقیقات کاملی انجام دهید تا مطمئن شوید ماشین ظرفشویی صنعتی انتخابی، بهترین جنس ممکن را داشته باشد. با کیفیت بودن یک دستگاه باعث طول عمر آن شده و از هزینه اضافه تعمیرات جلوگیری خواهد کرد. معمولا بررسی سابقه برند هم به تصمیم گیری شما کمک زیادی می‌کند. می‌توانید نظر سایر کاربران در مورد محصولات آن برند را بررسی کرده و با توجه به تجربه آن‌ها، تصمیم بگیرید که محصول کدام کمپانی برای شما مناسب است.
  • قیمت: ماشین ظرفشویی صنعتی یا در داخل کشور تولید شده و یا از کشورهای دیگر وارد بازار می‌شوند. معمولا نمونه‌های خارجی قیمت بیشتری داشته و هزینه آن برای برخی از کسب و کارهای نوپا زیاد است؛ در نتیجه می‌توانید بین برندهای داخلی به دنبال دستگاهی با قیمت مناسب باشید.

جهت مشاوره و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، شوینده صنعتی و یخچال صنعتی میتوانید در سلکو تجهیز با ما در ارتباط باشید.

+989151539303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *