دسته‌بندی نشده

تفاوت ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی

تفاوت ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل پرکاربرد در خانه‌ها و صنایع غذایی است. با گسترش استفاده از این وسیله در منازل، ماشین ظرفشویی صنعتی نیز در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها مورد استفاده قرار گرفت؛ با این حال ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله با توجه به این تفاوت‌ها، به بررسی ماشین‌های ظرفشویی صنعتی و خانگی می‌پردازیم.

ماشین ظرفشویی خانگی

ماشین ظرفشویی خانگی یکی از وسایل پرکاربرد در خانه‌هاست. این ماشین‌ها با ابعاد کوچکتر، به همراه کارایی و عملکرد مطلوبی عرضه می‌شوند. عملکرد این ماشین‌ها به این صورت است که ظروف کثیف در داخل آن‌ها قرار می‌گیرد و پس از شستشو به صورت خودکار خشک می‌شود. این ماشین‌ها در طیف گسترده‌ای از برندها و مدل‌ها عرضه می‌شوند که از نظر ظاهری، ابعاد و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند.

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی از ابعاد بزرگتر، با قابلیت شستشوی ظروف بزرگتر و در سرعت بیشتری در مقایسه با ماشین‌های خانگی برخوردار است. این ماشین‌ها از موتورهای قدرتمندی استفاده می‌کنند که برای شستشوی بیشترین تعداد ظروف ممکن طراحی شده‌اند. این ماشین‌ها از مواد مرغوبی ساخته شده‌اند که برای مقاومت در برابر فشار، حرارت و شیمیایی بیشترین تحمل را دارند.

ماشین ظرفشویی صنعتی

تفاوت‌های ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی عبارتند از:

1- اندازه و ظرفیت: ماشین ظرفشویی خانگی با اندازه کوچکتری و ظرفیت کمتری در مقایسه با ماشین ظرفشویی صنعتی عرضه می‌شود. ماشین ظرفشویی صنعتی از اندازه بزرگتری برخوردار بوده و قابلیت شستشوی ظروف بزرگتر را دارد.

2- سرعت عملکرد: ماشین ظرفشویی صنعتی با سرعت بالاتری در مقایسه با ماشین ظرفشویی خانگی عمل می‌کند. این ماشین‌ها از موتورهای قدرتمندی استفاده می‌کنند که به دلیل داشتن ظرفیت بیشتر و شستشوی بیشترین تعداد ظروف ممکن، قابلیت شستشوی سریع‌تری را دارند.

3- مقاومت: ماشین ظرفشویی صنعتی از مواد مرغوبی ساخته شده که برای مقاومت در برابر فشار، حرارت و شیمیایی بیشترین تحمل را دارند. در حالی که ماشین ظرفشویی خانگی از مواد کمتر مرغوب ساخته شده است.

4- قیمت: ماشین ظرفشویی صنعتی با قیمت بالاتری در مقایسه با ماشین ظرفشویی خانگی عرضه می‌شود. این اختلاف قیمت به دلیل استفاده از مواد مرغوب و تکنولوژی پیشرفته‌تر است.

5- مصرف انرژی و آب: ماشین ظرفشویی صنعتی به دلیل اندازه بزرگتر و سرعت بالاتر مصرف انرژی و آب بیشتری نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی دارد.

تفاوت عملکرد ماشین ظرفشویی خانگی و صنعتی

همانطور که گفتیم یکی از تفاوت‌های عمده ماشین ظرفشویی خانگی و صنعتی، ظرفیت شستشو آن‌ها است. ماشین ظرفشویی خانگی برای شستشوی تعداد کمی از ظروف طراحی شده است، در حالی که ماشین ظرفشویی صنعتی می‌تواند تا چندین سطح را به صورت همزمان شستشو دهد. همچنین ماشین ظرفشویی صنعتی از سرعت بالاتری در مقایسه با ماشین ظرفشویی خانگی برخوردار است. ماشین ظرفشویی خانگی معمولاً مصرف انرژی و آب کمتری دارد و برای خانواده‌های کوچک و استفاده روزمره طراحی شده است. اما ماشین ظرفشویی صنعتی برای شستشوی تعداد زیادی از ظروف و در مجموع مصرف آب و انرژی بیشتری نیاز دارد. گفتنی است که ماشین ظرفشویی صنعتی از مواد مرغوب تری نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی ساخته شده.

ماشین ظرفشویی خانگی و خانمی در حال قرار دادن ظروف

تفاوت قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی

تفاوت قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی بستگی به مدل و برند مورد نظر دارد. با این حال، در حدود کلی می‌توان گفت که ماشین ظرفشویی صنعتی قیمت بالاتری نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی دارد. به عنوان مثال، یک ماشین ظرفشویی خانگی از یک برند معروف می‌تواند با قیمت حدود ۳۰۰ دلار ( 15 میلیون تومان) تهیه شود. در مقابل، ماشین ظرفشویی صنعتی همان برند و با قابلیت‌های مشابه می‌تواند به قیمت حدود ۲۰۰۰ دلار ( 100 میلین تومان) یا بیشتر تهیه شود.

به علاوه، هزینه نصب و راه‌اندازی ماشین ظرفشویی صنعتی نیز بیشتر از ماشین ظرفشویی خانگی است. در صورتی که ماشین ظرفشویی خانگی با نصب آسان به صورت خانگی قابل استفاده است، ماشین ظرفشویی صنعتی باید با توجه به نیازهای محیط کار، نصب و راه‌اندازی شود.

به هر حال، در تصمیم گیری برای خرید ماشین ظرفشویی باید توجه داشت که ماشین ظرفشویی صنعتی برای مصارف صنعتی و ماشین ظرفشویی خانگی برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند و تفاوت‌های زیادی در ظرفیت، قدرت، کیفیت و مقاومت آن‌ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *